Sunday, March 8, 2020

0 7 Kebaikan Petroleum Jelly

         


   Pasti anda pernah ternampak Petroleum Jelly dalam gambar di atas, mandon petroleum jelly mengandungi minyak zaiton yang mudah menyerap ke dalam kulit. Petroleum jelly sangat sesuai digunakan untuk penjagaan kulit setiap hari, produk ini boleh didapati di Watson, Guardian atau supermarket. Harganya juga berpatutan dan mampu milik. Antara kebaikan petroleum jelly;

1.    Melembabkan dan menghaluskan tangan dan kaki :
Apabila kulit tangan atau kaki terasa kering dan kasar, petroleum jelly boleh digunakan untuk merawat masalah tersebut. Penggunaan petroleum jelly secara konsisten dapat melembabkan dan menghaluskan kulit tangan dan kaki yang kasar.

2.    Melembabkan dan memutihkan siku dan buku lali :
Petroleum jelly dapat melembabkan siku dan buku lali yang kasar dan dapat memutihkan bahagian siku dan buku lali yang telah hitam. Seterusnya membuang kulit mati yang terdapat pada siku dan buku lali.

3.    Melembabkan dan menghaluskan kulit wajah :
Individu yang sering terdedah kepada cuasa panas, kulitnya berisiko untuk kering. Terutama sekali bahagian kulit wajah kerana kulit wajah sangat nipis jika dibandingkan dengan bahagian anggota badan yang lain. Penggunaan petroleum jelly secara konsisten akan dapat melembabkan dan menghaluskan kulit wajah yang bermasalah.

4.    Melembabkan bibir :
Masalah bibir kering dan sering mengelupas boleh diatasi dengan petroleum jelly, petroleum jelly mampu melembabkan bibir dan bibir akan kelihatan lebih cantik.

5.    Mengecilkan pori-pori kulit :
Petroleum jelly yang mengandungi minyak zaitun mudah menyerap ke dalam kulit, minyak zaitun akan mempercepatkan lagi tindak balas petroleum jelly pada kulit untuk mendapatkan kesan lebih baik dengan lebih cepat. Lubang pori-pori yang kecil, kulit wajah akan kelihatan cantik, halus dan bersih.

6.    Membuang kulit mati:
Kulit wajah yang diselubungi oleh kulit mati akan kelihatan suram dan tidak bermaya. Petroleum jelly boleh dijadikan sebagai mask atau scrub untuk membuang kulit mati yang terdapat pada kulit wajah.

7.    Menghindari muka dari jerawat :
Kulit wajah yang bersih dan lubang pori-pori kulit yang kecil akan dapat menghindari muka dari masalah jerawat kerana Petroleum jelly juga dapat menghalang bakteria menyumbat folikel bulu.

   Mereka yang mengalami masalah kulit boleh mencuba petroleum jelly untuk mengatasi masalah anda. Penggunaan secara konsisten akan memberi kesan baik yang memuaskan. Hal ini kerana, petroleum jelly boleh digunakan untuk merawat pelbagai masalah kulit.

0 comments:

Post a Comment

 

Apresiasi Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates