Thursday, March 12, 2020

0 Faktor Terjebak Kepada Liwat Dan Muhasaqah


   Liwat ialah hubungan sejenis antara lelaki dengan lelaki atau lebih dikenali sebagai Gay. Manakala, Muhasaqah ialah hubungan sejenis antara perempuan dengan perempuan ataupun lebih dikenali sebagai Lesbian.

   Liwat dan Muhasaqah adalah perbuatan yang dilarang keras dalam Islam kerana Allah S.W.T. telah menciptakan manusia berpasang-pasangan mengikut hukum syarak iaitu kaum lelaki hendaklah berpasangan dengan kaum perempuan melalui perkahwinan yang sah.

   Islam melarang keras perbuatan ini kerana boleh mendatangkan banyak kesan buruk kepada individu, keluarga dan juga masyarakat. Terdapat beberapa faktor yang mendorong seseorang terjebak kepada perbuatan ini.

1.      Kurang Didikan Agama Dan Lemah Iman ;
   Didikan agama perlu diterapkan sejak dari kecil lagi. Hal ini kerana, agama adalah pegangan hidup seseorang untuk menjadi individu yang berguna dan tidak melibatkan diri kepada kegiatan yang tidak bermoral. Ilmu agama perlu dipelajari dan dipraktikkan dalam kehidupan harian. Menunaikan ibadat fardu akan dapat mendekatkan diri kepada Allah S.W.T.  dan seterusnya akan menguatkan iman seseorang.

2.      Pengaruh budaya barat yang tidak bertamadun ;
   Peningkatan hubungan Liwat dan Muhasaqah di barat telah tersebar ke seluruh dunia dan telah mempengaruhi banyak pihak. Tindakan sesetengah Negara yang mengiktiraf perkahwinan sejenis telah mendorong golongan ini bertindak berani melakukan aktiviti tidak bermoral mereka secara terbuka.

3.      Terdedah kepada bahan-bahan lucah ;
   Kemajuan teknologi telekomunikasi pada masa ini telah memudahkan akses pencarian maklumat, termasuklah maklumat bahan-bahan lucah yang boleh didapati dengan mudah dari internet. Bahan-bahan ini boleh didapati melalui media cetak atau media elektronik.

4.      Banyak Kali Gagal Dalam Hubungan ;
   Kerap kali gagal dalam hubungan sebelum ini juga adalah faktor yang boleh menyebabkan seseorang cenderung terlibat dalam hubungan Liwat dan Muhasaqah. Hal ini kerana, telah hilang kepercayaan sama ada kepercayaan lelaki kepada perempuan atau kepercayaan perempuan kepada lelaki.

5.      Pengaruh Dari Rakan ;
   Bergaul rapat dengan individu yang terlibat dengan hubungan Liwat dan Muhasaqah boleh mempengaruh seseorang untuk turut sama menyertai aktiviti mereka. Kebanyakkan golongan ini mempunyai kemahiran memujuk, termasuk memberi habuan-habuan yang istemewa.

   Melakukakan hubungan Liwat dan Muhasaqah dilarangan kerana boleh mendatang pelbagai jenis penyakit yang berbahaya. Di samping itu, mewajibkan manusia  menjalinkan hubungan yang sah melalui perkahwinan mengikut hukum syarak yang telah ditetakpan dalam Islam seterusnya menimbulkan rasa tanggungjawab untuk melahirkan zuriat yang sah.


0 comments:

Post a Comment

 

Apresiasi Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates